.۰۳۶۳۶

.۶۸۶

۱۰۹

.۴۰۵

عدم وجود سازوکارهای تشویقی………………………………………..

بررسی نتایج ارائه شده آزمون تی تک نمونه ای جدول (۴-۵) حاکی از آن است که در مؤلفه‌ های نبود فرهنگ سازمانی قوی ‌و ترغیب کننده در راستای حمایت از خودگردانی دانشگاه ها در برنامه درسی،نبود پشتیبانی های مالی واعتباری در حمایت از طراحی واجرای برنامه های درسی دانشگاه محور، نبود فرهنگ نهادینه شده ایی که از برنامه های درسی استاد محور در دانشگاه حمایت کند، حاکمیت ساختار برنامه درسی مبتنی بر سرفصل های مصوب وزارتی بر آموزش های کنونی دانشگاه ها به عنوان عوامل مؤثر در عدم تحقق برنامه درسی غیر متمرکز در آموزش عالی تفاوت معناداری بین میانگین نمونه ومیانگین فرضی(۹/۳) در سطح معنی داری ۰۵/۰ وجود دارد. نتایج حاکی از آن است که از دیدگاه اعضای هیئت علمی میزان تاثیر مؤلفه‌ های مذکور به عنوان عوامل ‌موثر بر عدم تحقق نظام برنامه درسی غیر متمرکز در آموزش عالی در حد بالایی بوده است.

جدول(۴-۶)آمار توصیفی مربوط به هر گویه در شاخص عوامل انسانی

گویه ها

فراوانی

میانگین هرگویه

انحراف معیار

خطای معیار میانگین

کمبود نیروهای متخصص حوزه برنامه ریزی آموزشی ودرسی در دانشگاه ها

۱۱۰

۳٫۴۷۲۷

۱٫۱۲۲۸۲

.۱۰۷۰۶

عدم حمایت لازم از متخصصین وصاحبنظران حوزه برنامه ریزی آموزشی…….

۱۱۰

۳٫۹۴۵۵

.۷۹۹۵۰

.۰۷۶۲۳

نبود انگیزه مشارکت وهمیاری در بین اعضای هیئت علمی…………

۱۱۰

۳٫۸۷۲۷

.۹۴۹۲۵

.۰۹۰۵۱

عدم التزام اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در مشارکت در فرایند برنامه ریزی……

۱۱۰

۳٫۱۹۰۹

۱٫۰۷۹۳۸

.۱۰۲۹۱

عدم پایبندی اعضای هیئت علمی به رعایت اصول برنامه ریزی درسی یادگیرنده محور

۱۱۰

۳٫۵۰۹۱

۱٫۰۰۲۲۵

.۰۹۵۵۶

نبود انگیزش کار وفعالیت در راستای طراحی واجرای برنامه های غیرمتمرکز…..

۱۱۰

۳٫۸۵۴۵

.۸۷۶۱۵

.۰۸۳۵۴

نبود فضای اعتماد و اطمینان به اعضا در خصوص آزادی عمل آنان ……..

۱۱۰

۳٫۴۰۰۰

۱٫۱۵۰۹۹

.۱۰۹۷۴

ضعف توانمندی‌های تخصصی افراد در راستای اقدام فردی به طراحی……..

۱۱۰

۳٫۷۰۹۱

.۸۸۱۴۷

.۰۸۴۰۴

عدم حاکمیت فرهنگ موضوع محوری بر برنامه های درسی……………….

۱۱۰

۳٫۳۲۷۳

۱٫۰۳۲۵۸

.۰۹۸۴۵

ضعف اطلاع اساتید ومدیران آموزشی از چهارچوب موضوعی……………..

۱۱۰

۳٫۶۶۳۶

.۹۷۹۴۰

.۰۹۳۳۸

ضعف و نبود تجربه های مشابه در بین اعضای هیئت علمی ومدیران آموزشی……

۱۱۰

۳٫۷۶۳۶

۱٫۰۴۸۶۱

.۰۹۹۹۸

نبود تناسب تخصص کافی در بین رده های مدیریتی آموزشی دانشگاه………

۱۱۰

۳٫۶۶۳۶

۱٫۰۵۱۶۷

.۱۰۰۲۷

نبود حساسیت لازم در بین اعضای هیئت علمی در خصوص………..

۱۱۰

۳٫۴۳۶۴

۱٫۰۹۶۵۱

.۱۰۴۵۵


فرم در حال بارگذاری ...

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل
جدول (۴-۵) نتایج آزمون تی تک نمونه در عوامل مدیریتی ساختاری Test Value = 3.90 تفاوت میانگین سطح معنی داری درجه آزادی مقدار تی گویه ها .۰۶۳۶۴ .۴۶۹ ۱۰۹ .۷۲۷ نبود سازوکار قانونی در دانشگاه ها که از طراحی تا اجرای برنامه های ….. .۲۶۳۶۴ .۰۰۰ ۱۰۹ ۳٫۷۵۷ نبود فرهنگ سازمانی قوی ‌و ترغیب کننده در راستای حمایت از خودگردانی… .۱۳۶۳۶ .۰۹۸ ۱۰۹ ۱٫۶۷۱ نبود ساختار تشکیلاتی مناسب در دانشگاه ها ……………………………. .۱۹۰۹۱ .۰۲۷ ۱۰۹ ۲٫۲۴۰ نبود پشتیبانی مالی واعتباری……………………………………………. -.۱۴۵۴۵ .۰۹۷ ۱۰۹ -۱٫۶۷۵ عدم اعتماد به روند طراحی برنامه های درسی وآموزشی……………….. -.۲۷۲۷۳ .۰۰۶ ۱۰۹ -۲٫۷۷۶ عدم اعتقاد مدیریت دانشگاهی……………………………………………. -.۱۶۳۶۴ .۰۷۸ ۱۰۹ -۱٫۷۸۰ عدم حمایت مجموعه مدیریت دانشگاهی…………………………………. -.۰۱۸۱۸ .۸۴۴ ۱۰۹ -.۱۹۸ عدم حمایت مجموعه مدیریتی حاکم بر دانشگاه ها………………………… -.۱۶۳۶۴ .۰۵۸ ۱۰۹ -۱٫۹۱۷ نبود منابع اطلاعاتی وارتباطی دانشگاه با بخش های مختلف جامعه………. -.۰۶۳۶۴ .۴۳۵ ۱۰۹ -.۷۸۴ عدم پیگیری وشناسایی راه ها وطرق تسهیل برنامه ریزی های مبتنی بر دانشگاه .۲۸۱۸۲ .۰۰۰ ۱۰۹ ۳٫۹۰۸ نبود فرهنگ نهادینه شده ایی که از برنامه های درسی………………… .۰۵۴۵۵ .۵۰۸ ۱۰۹ .۶۶۵ نبود فرهنگ مشارکت وهمیاری………………………………………. .۲۲۷۲۷ .۰۲۲ ۱۰۹ ۲٫۳۲۹ حاکمیت ساختار برنامه درسی مبتنی بر سرفصل های مصوب………. -.۲۱۸۱۸ .۰۲۱ ۱۰۹ -۲٫۳۴۴ عدم فرهنگ پژوهش وتحقیق در بین اعضای هیئت علمی……………….. -.۰۷۲۷۳ .۴۵۷ ۱۰۹ -.۷۴۷ عدم ساختار برنامه درسی بسته ونبود آزادی عمل در بین اساتید……………… -.۱۰۹۰۹ .۲۴۰ ۱۰۹ -۱٫۱۸۲ عدم مدیریت انسانی معتقدد به برنامه ریزی آموزشی…………………….